هنگامی که جک J5 وارد بازار شد را می توان زمان تحول نگرش در مورد خودرو های چینی دانست. ماشین فوقالعاده ای نبود اما بهتر از محصولات قبلی خود را نشان داد.
مشکلات موجود در این خودرو هنوز معلوم نیست که بطور کامل بر طرف شده باشند اما هنگامی که مدل اتوماتیک این خودرو معرفی شد، خودرویی بر رقیب در رنج قیمت و تجهیزات خود بود.
[1395/06/29 20:00]
چند ماهی است که تب شاسی بلند سواری از خودروهای کراس اوور به سمت مدل های هاچ بک گسترش یافته و به همین دلیل نیز شاهد عرضه هاچ بک های نسبتا مرتفعی نظیر لیفان X50، ساندرو استپ وی و پیش تولید برلیانس H330 کراس هستیم.
[1395/09/30 20:00]
فروش فوق العاده خوب ام وی ام X33 سری نخست در سال 89 را می توان سرآغازی برای فراگیر شدن خودروهای چینی در بازار ایران دانست.
X33 اولیه، کراس اوور تک دیفرانسیل نسبتا ارزان قیمتی بود که با قیمت اولیه 19.5 میلیون تومان به گزینه ای جذاب و متفاوت در بازار ماتم زده و بی تنوع اواخر دهه 80 تبدیل شده بود و به ازای کمی ریسک، حس تنوع طلبی مشتریان را سیراب می کرد.
[1395/06/23 20:00]
مدیران خودرو فروش فوری و ویژه تمام محصولات با برند ام.وی.ام را آغاز کرد.
این شرکت خودروسازی قصد دارد تمام محصولات تولیدی خود را به مناسب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به صورت اقساطی به فروش رساند.
[1395/09/17 16:00]
در یکی دو سال اخیر حضور خودروهای چینی در خیابان های ایران به امری عادی مبدل شده، خودروهایی که اغلب نه نشان با هویتی دارند نه شرایط فنی و ایمنی تایید شده ای، اما تنها دل خوشی قشر متوسط برای فرار از خودروهای قدیمی تولید داخل هستند.
[1395/07/05 20:00]
پس از چندین ماه که از فروش خودروی اچ سی کراس میگذرد، عصر امروز قیمت رسمی و قطعی آن از سوی ایران خودرو منتشر شد.
مهندس هاشم يكهزارع مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو، در مصاحبهای که روز 8 مهرماه انجام داده بود در خصوص تاخیر تحویل دانگ فنگ H30 کراس گفت: فکر می کنم از 2 هفته آینده تحویل این خودرو آغاز شود.
[1395/07/11 15:00]
حضور فرانسوی ها در بازار خودرو ایران با خروج از خودروسازی کشورمان و توقف خطوط تولید محصولات قدیمی، کمرنگ تر از همیشه ...
[1403/06/24 13:00]
بعد از اجرای برجام و مذاکره خودروسازان کشورمان با تولید کنندگان معتبر جهانی این طور تصور میشد که سهم چینیها در بازار خودرو ایران محدود شود این در شرایطی است که خودروسازان چینی نگرانی از حضور اروپاییها در بازار ایران ندارند و همچنان سودای افزایش سهم خود در بازار ایران را در سر دارند.
[1395/07/06 11:00]
براساس آمار منتشر شده از سهم بازار خودروهای سواری طی 8 ماه سالجاری، تولیدکنندگان داخلی در مجموع با 88 درصد در صدر جدول قرار دارند؛ حال آنکه خودروسازان بخش خصوصی و واردکنندگان در مجموع 12 درصد از سهم بازار خودرو کشور را به خود اختصاص دادهاند. آمار منتشر شده ازسوی یکی از شرکتهای خودروساز در حالی نشان از سلطه بلامنازع تولیدکنندگان داخلی دارد که بررسی روند ماهانه بازار خودروهای سواری کشور نشان از افت اندک سهم ایرانخودرو طی 8 ماهه سالجاری دارد.
[1395/09/30 15:00]
بازار خودرو ایران در حالی آماده میزبانی از محصولات جدید خارجی میشود که بهنظر میرسد چهره این «بازار» تا دو سال دیگر با تغییرات زیادی روبهرو خواهد شد.پس از توافق هستهای بود که خودروسازان داخلی وارد مذاکره با شرکتهای خارجی شدند و از پس این مذاکرات، چند قرارداد و تفاهمنامه میان آنها به امضا رسید. بر این اساس، تا به امروز قرارداد میان ایران خودرو و پژو و تفاهمنامه بین سایپا و سیتروئن امضا شده و گفته میشود رنو نیز به زودی فعالیت جدید خود را در خودروسازی کشور آغاز خواهد کرد. بر این اساس قرار است که خودروهای جدید خارجی طی دو سال آینده و به تدریج، راهی خطوط تولید و بازار خودرو ایران شوند تا رنگ و روی این «بازار» در سال 2018 (1397) تغیراتی اساسی را به خود ببیند.
[1395/06/16 10:00]
گزارش مربوط به کیفیت اولیه خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طبق آن، محصولات داخلی با وجود بهبود کیفی، هنوز هم فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارند.در این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تهیه شده، ایرادات خودروهای موجود در کشور طی سه ماه نخست تحویل به مشتری، مورد بررسی قرار گرفته است.
[1395/06/08 11:00]
حدود ۵ سال است که خودروهای چینی به صورت عمده وارد بازار ایران شدهاند. از بدو ورود این خودروها به ایران، همواره این موضوع که خودروی چینی بهتر است یا ایرانی میان عموم مردم بیپاسخ مانده است. تعداد قابل توجهی از مردم میگویند که خودروهای چینی از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند و عدهای دیگر بر این باورند که خودروهای تولید داخل از قیمت و هزینههای ثانویهی پایینتری بهره میبرند.
[1395/10/05 19:00]
کمپانی چینی برلیانس اوتو که برخی از محصولات آن در ایران نیز ارائه شده، این روزها در حال جشن گرفتن در سرزمین مادری است.
H3 جدیدترین سدان این برند که قبلا با کد F20 شناخته می شد، اکنون وارد فاز تولید انبوه شده و ساخت آن کلید خورده است. این خودرو جایگزین مدل H320 و H330 می شود که حدود یک سال است توسط گروه سایپا در بازار ایران عرضه شده است.
بنابراین بار دیگر صنعت خودروسازی ایران به مونتاژ کار محصولات قدیمی مبدل شده است، اما تفاوت اینجاست که اینبار به جای محصولات فرانسوی، آلمانی یا کره ای، در حال مونتاژ یک خودرو چینی هستیم که حتی دیگر در کشور مبدا نیز تولید و عرضه نمی شود.
برلیانس H3 بر خلاف اکثر اتومبیل های چینی، سدانی اسپورت با ظاهری قابل قبول و نسبتا زیبا می باشد. البته طبق معمول این ظاهر عامه پسند به لطف کپی برداری از محصولات روز جهان حاصل شده است؛ برای مثال در نمای جلو، ترکیب چراغ ها و در کل جلو پنجره تا حدودی تداعی کننده کیا کادنزاست.
در نمای عقب هم فرم کلی و همچنین شکل چراغ ها شباهت هایی با هیوندای سوناتا دارد.
با وجود تناسب نسبی و نقاط قوتی که H3 در ظاهر دارد، همانند سایر هموطنان خود از یک مشکل شایع رنج می برد؛ چنانچه از نمای جانبی به خودرو نگاه کنیم، کوچک بودن رینگ های 16 اینچی کاملا به چشم خواهند آمد.
برلیانس می توانست با انتخاب رینگ های بزرگتر زیبایی بیشتری را برای فرزند خود به ارمغان بیاورد. به هر ترتیب با در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف، H3 در طراحی ظاهری نمره قبولی می گیرد.
از لحاظ سایز کلی ابعاد این خودرو عبات است از 4640/1790/1445 میلی متر، ویل بیس یا فاصله محوری هم 2660 میلی متر بوده که در مقایسه با سمند (با فاصله محوری 2671) 6 میلی متر کوتاه تر است.
با ورود به داخل کابین جو آلمانی می شود! در این بخش طراحان برلیانس برخلاف انتظار از محصولات مرسدس بنز (با تلفظ صحیح تر مرسیدس بنز) کپی کاری کرده اند.
شکل فرمان و داشبورد مخصوصا با آن نمایشگر ایستاده کاملا یادآور کابین یک مرسدس بنز است؛ اما بجای ورودی های هوای دایره ای که در ماشین های مرسدس معمول است، از ورودی های مستطیلی شکل استفاده شده است.
نکته منفی در این بخش اهرم دنده و ترمز دستی بزرگی است که چندان با طراحی های روز همخوانی چندانی ندارد.
برلیانس H3 در بخش قوای محرکه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است. موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 110 اسب بخار قدرت را دارد؛ موتور توربو نیز قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت می باشد که برای یک سدان چینی کافی به نظر می رسد.
هر دوی این موتورها با یک گیربکس دستی 5 دنده یا 4 سرعته خودکار ترکیب می شوند. نکته عجیب در این بخش وفاداری عجیب چینی ها به گیربکس های 4 سرعته است که آن هم با سال عرضه یعنی 2016 چندان سنخیتی ندارد.
برلیانس H3 جانشین برلیانس H330 به شمار می رود. از آنجایی که سایپا و برلیانس با یکدیگر همکاری دارند، عرضه H3 در سال های آتی در ایران دور از ذهن نیست. به همین دلیل به قیمت این خودرو نیز می پردازیم.
H3 در چین با توجه به پیشرانه و امکانات با قیمتی بین 70 الی 90 هزار یوان ارایه شده است. چنانچه هر یوان را 550 تومان (نرخ آزاد) در نظر بگیریم قیمت این خودرو بدون احتساب تعرفه و هزینه های مرتبط چیزی تقریبا بین 39 الی 50 میلیون تومان می شود.
از سوی دیگر برلیانس H330 اتوماتیک فول که در چین قیمتی حدود 75 هزار یوان (برابر با حدود 41 میلیون تومان) دارد، با توجه به تعرفه واردات C.K.D در داخل کشور با قیمتی در حدود 55 میلیون تومان فروخته می شود.
بنابراین شاید بتوان حدس زد که در صورت ثابت ماندن نرخ ارز با ارقام فعلی، نسخه دنده دستی در صورت ورود به خیابان های ایران چیزی در حدود 50 و فول ترین نسخه هم رقمی حدود 65 میلیون تومان داشته باشد.
[1395/07/08 15:00]
کمپانی چینی (FAW (FIRST AUTOMOTIVE WORK CAR تنها 20 سال قدمت دارد و سال 1997 در چانگ چون چین تاسیس شده است.
این کمپانی با بهره گیری از تجارب و تکنولوژی شرکت هایی همچون مزدا و جنرال موتورز به ساخت خودرو روی آورد و تا به امروز به ظرفیت ساخت 70 هزار خودرو در سال رسیده و در سال 2016 چهار مدل شامل B50 ,B70 ,X80 و B90 را به بازار عرضه می کند.
[1395/06/11 15:00]
جدیدترین آمار مربوط به تولید خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که طی آن، هم تولید تجمیعی خودروسازان (تیراژ پنج ماه امسال) اوج گرفته و هم تولید ماهانه آنها. طبق این آمار که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده، سه خودروساز بزرگ کشور در مجموع 414 هزار و 555 دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید رساندهاند تا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 5/ 13 درصد افزایش تیراژ را تجربه کنند.
[1395/06/17 11:00]
شرکت مدیران خودرو در نظر دارد تا در 3 جمعه پیاپی برای مشتریان و افراد علاقمند به محصول جدید و زیبای خود، تست درایو ویژه ای در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران برگزار کند.
[1395/06/29 14:00]
از میان خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، لیفان یکی از قدیمی ترین هاست.
این شرکت خصوصی که در سال 1992 تاسیس شده، با سدان 520 وارد ایران شد. این خودرو که از لحاظ قیمتی به محصولاتی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 نزدیک بود، عملا با شکست مواجه شد و نتوانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.
[1395/08/20 20:00]
مدیر فروش یکی از شرکت های عرضه کننده خودروهای چینی مدعی شد که از ماه آینده قیمت خودروهایشان 3 میلیون تومان گرانتر می شود.
این مقام مسول در گفت و گو با "ایران آنلاین" افزود:یک ماه پیش قیمت خودروها را بین 2 تا 2.5 میلیون تومان گران کردیم،حال با توافقی که صورت گرفته است می خواهیم قیمت خودروهای بالای 60 میلیون تومان خود را تا 3 میلیون تومان گران کنیم.
[1396/10/06 8:30]
وزارت صنعت،معدن و تجارت در حالی بهدنبال افزایش ساخت داخل خودروهای چینی است که بهنظر میرسد این موضوع چندان مورد استقبال چینیها نبوده و آنها میلی به بالا بردن داخلیسازی محصولات شان در ایران ندارند.
[1395/07/05 10:00]
حدود یکسال از رونمای نسخه اولیه چری تیگو 5 به عنوان اولین خودرو چری در بازار ایران می گذرد و حالا شرکت مدیران خودرو به عنوان متولی برند های MVM و چری به شکل هماهنگ با بازار چین، نسخه فیس لیفت چری تیگو 5 را در ایران معرفی کرده است.
[1395/10/06 20:00]
کرمان موتور در طرح فروش مردادماه خود شرایط فروش اقساطی جک S۵ دنده ای را اعلام کرد.
فروش اقساطی جک S۵ دنده ای ویژه مرداد ماه
[1395/05/06 16:00]
به اطلاع متقاضیان محترم میرساند، شرایط پیش فروش اعتباری خودروی چانگان CS35 اتوماتیک به مدت و تعداد محدود از تاریخ 95/10/07 ساعت 10 صبح به شرح ذیل جاری میگردد.
[1395/10/09 18:00]
یکی از خودروهای جدید شرکت مدیران خودرو با شرایط فروش منعطف در دسترس خریداران قرار گرفت.
شرکت مدیران خودرو برای فروش محصول آریزو5 خود در دو مدل Excellent و Luxury بخشنامه جدید فروش صادر کرده است.
[1395/08/23 17:00]
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی یادداشت تفاهم با وزارت بازرگانی کشور چین، در حال انجام مذاکرات نهایی برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک قطعات خودرو با همکاری شرکت چری هستیم.
[1395/06/17 15:00]
شو چینگ سونگ معاون فروش برند چری شرکت مدیران خودرو در بخشنامه ای خطاب به نمایندگان فروش مدیران خودرو قیمت جدید محصولات برند چری این شرکت را با میزان افزایش قیمت خودروها ابلاغ کرد.
[1395/06/06 14:00]
بازار خودرو کشورمان به سمت چینی شدن هرچه بیشتر در بازه قیمتی زیر 100 میلیون تومان پیش می رود. در واقع به جز مدل های قدیمی تولید داخل تقریبا تمامی خودروهای زیر 100 میلیونی، رگ و ریشه ای مربوط به صنعت خودروسازی چین دارند و پیش بینی می شود این شرایط ظرف یکی دوسال آینده تشدید شود.
[1395/06/04 15:00]
خوشبختانه در بازار داخلی با وجود همه محدودیتها همچنان میتوان چند نمونه از چنین خودروهایی را یافت تا مقایسه اجمالی آنها با هم خالی از لطف نباشد.
به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیـوز"، این روزها توجه مردم به خودروهای اتوماتیک بسیار بیشتر از قبل شده که در کلان شهر بزرگی مثل تهران معضل ترافیک شاید یکی از دلایل آن به حساب آید چرا که مطمئنا همه ما تجربه تعویض دندهها متمادی، کلاچ و نیم کلاچ گیری در چنین شرایطی را داریم تا پس از دقایقی لذت همین موضوع تبدیل به خستگی و حتی نفرت شود.
[1395/05/16 13:00]
تیگو 8 پرو لوکس ترین محصول مدیران خودرو که بناست تا در آینده نزدیک توسط این شرکت مونتاژ و روانه بازار خودروی کشور شود، در تهران رویت شد.
[1400/07/14 10:00]
بهطورکلی از مرحلهای که قطعات CKD منفصله یک خودرو چینی از چین به سمت ایران و خطوط تولید خودروسازان حرکت میکند، چه هزینههایی را پشت سر میگذارد تا به محصول نهایی تبدیل شود؟ برای شفافسازی تمامی ابعاد پنهان و تاریک این موضوع به سراغ یک کارشناس و فعال این حوزه و چند شرکت فعال رفتهایم تا شمارا با تمامی قدمهای تأثیرگذار روی قیمت یک خودرو چینی آشنا کنیم.
[1400/11/20 13:00]
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احتمال حذف خودروسازان چینی از بازار خودروی ایران در سال آینده خبر داد.
با توجه به تعرفههای تعیین شده چینیها باید به سرعت توسعه ساخت داخل محصولاتشان را مدنظر قرار دهند در غیر این صورت سال آینده از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد.
[1394/12/10 14:00]
بازار خودرو ایران در شرایطی دوران پسابرجام خود را سپری میکند که با وجود گمانهزنیهایی مبنی بر تضعیف شرکتهای چینی (پس از اجرای برجام)، آنها همچنان در این بازار حضور داشته و حتی سهم شان را نیز افزایش دادهاند.
[1395/05/13 17:00]
این روزها یکی از مسائل مهم در بازار خودروهای صفر کیلومتر داخلی و وارداتی...
[1403/08/13 6:00]
بدنه ارزان، قطعات گران؛خدمات پس از فروش، مانعی پیش پای خرید برخی چینی ها
چینی ها در سال های اخیر توانسته اند سهم خوبی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهند، دلیل عمده این اتفاق هم ارزان بودن محصولات چینی است، اما این محصولات ارزان از دور دل می برند و از نزدیک قیمت قطعات یدکی شان، ضربان قلب مصرف کنندگان شان را بالا می برند. تحریم های بین المللی علیه ایران، به نفع هرکه نبود، برای چینی ها سود بسیار داشت.
[1395/05/12 15:00]
نایب رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروهای سبک و سنگین گفت: هر ساله با شروع فصل تابستان میزان سفرهای زمینی مردم به نقاط مختلف کشور افزایش پیدا میکند و به تبع میزان مصرف لوازم یدکی نیز اعم از روغن، فیلتر و قطعات سنگین نیز بالا می رود.
[1395/05/10 10:00]
بازار خودروهای بالای ۵۰میلیون تومان داغ است و در چند ماه گذشته خودروسازان کشور در همکاری با خودروسازان خارجی بهویژه چینیها چندین مدل خودرو در این رده قیمتی رونمایی و به بازار عرضه کردهاند که سیاس۳۵ جدیدترین این خودروهاست.
[1395/07/14 14:00]
در شرایطی که گمان میرفت توافق هستهای سبب تضعیف خودروسازان چینی در ایران شود، تازهترین آمارها نشان میدهد این چشم بادامیها صاحب بیشترین تنوع محصول در بازار خودرو کشور هستند.طبق گزارش اعلامی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بیش از 38 درصد از بازار خودرو کشور را به لحاظ تنوع محصول، چینیها در دست دارند و این یعنی حتی خودروسازان داخلی نیز نتوانستهاند در این مورد حریف آنها شوند.
[1395/06/09 15:00]
درحالیکه گمان میرفت پس از توافق هستهای و برجام، خودروسازان چینی در بازار ایران به حاشیه بروند، با این حال حضور آنها گستردهتر شده است و هماکنون 65 درصد برندهای صنعت خودرو کشور، به چینیها تعلق دارد.
[1395/09/15 10:00]
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی گفت: کمپین نخریدن خودروهای داخلی نه به نفع مصرفکنندگان و نه به نفع صنعت داخلی است بلکه منافع آن تنها به واردکنندگان خودروهای چینی و کرهای میرسد...
[1394/06/02 9:10]
نبود تقاضا در کنار کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل باعث شده تا انبار خودروسازان پر شود از خودروهای تازه تولید شده و تقاضایی هم در بازار دیده نمیشود.تقاضا به حدي كم است كه هماكنون يكي از خودروسازان مجبور شده است...
[1394/06/01 9:30]
تیر ماه امسال تولید خودروهای سواری در خودروسازی راین به صفر رسید.
به گزارش ایسنا، تیر ماه امسال تولید انواع سواری در شرکت خودروسازی راین با کاهش صد درصدی همراه بوده و از ۳۶۳ دستگاه در تیر ماه سال گذشته (۱۳۹۴) به صفر کاهش یافت.
[1395/05/18 11:00]
درست زمانی که بازار داخلی مملو از خودروهای بیکیفیت و نهچندان زیبای چینی شده بود، شرکت کرمان موتور با معرفی و عرضه محصول جدید خود تحولی را در این شرایط ایجاد کرد.
[1395/08/19 21:00]
سدان لوکس چینی هونگچی L5 یکی از گرانقیمتترین خودروهای ساخت این کشور است که با یک پیشرانهٔ V12 عرضه میشود؛ اما بهزودی در کنار این موتور V12، یک موتور V8 توئین توربو هم برای L5 ارائه خواهد شد.
[1395/09/23 11:00]
وقتی که بحث خرید خودرویی در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان می شود، شاهد آن هستیم که آنچنان با گزینه های جذابی طرف نیستم یا حداقل خودرویی را نمی بینیم که امکانات به نسبت تکمیلی داشته باشد.
[1395/06/15 16:00]
بعد از قطعی شدن قرارداد پژو با ایران خودرو و تعیین مدل های 301، 208، 2008 و البته از سر گرفته شدن تولید 207 از تابستان سال آینده، حالا شاخه چینی پژو یا در واقع مالک چینی پژو یعنی کمپانی دانگ فنگ نیز در آستانه ورود به بازار کشورمان است.
[1395/05/12 19:00]
معاون سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از ابطال مجوز شرکت سازههای خودرو دیار خبر داد.
اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تطبیق عملکرد با ضوابط و مستندات قانونی و دستورالعملهای ابلاغی، مجوز شرکت سازههای خودرو دیار را ابطال کرد.
[1395/08/23 11:00]
با ورود برخی خودروهای روز اروپا به ایران از طریق نمایندگیها رسمی بازار خودروها 70 تا 150 میلیونی با تغییر آرایش مواجه شده و مشتریان در پی آنند تا به جای استفاده از خودروهای کرهای و چینی از خودروهای روز اروپایی و ژاپنی استفاده کنند.
[1394/10/16 13:00]
تحریمهای صنعت خودرو کشور در چند سال گذشته، باعث ورود انواع خودروهای چینی به بازار ایران شده است و با توجه به محدودیتهای موجود، این خودروها فروش خوبی را به دست آوردهاند. برخی از این خودروها نسبت به دیگرخودرو ها ویژگیهای مثبت بیشتری دارند و مورد توجه بیشتری قرار گرفتهاند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از مجتمع سپهر به بررسی بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران بپردازیم چند مدل برتری که در شرایط فعلی بازار، ارزش خرید دارند، را معرفی کنیم.
[1403/04/24 12:30]
اگر می خواهید خودروهای چینی موجود در بازار ایران را خریداری کنید، لازم است ابتدا این خودروها و مراکز فروش لوازم یدکی آنها را بشناسید تا بهترین تصمیم را بگیرید
[1403/05/24 21:30]
پیشتر در مطلبی به معرفی کامل چانگان CS35 محصول جدید چینی و مونتاژی سایپا کاشان پرداخته بودیم. این کراس اوور چینی هفته گذشته در اختیار عده ای از خبرنگاران قرار گرفت تا برای نخستین بار توسط رسانه ها به چالش کشیده شود.
[1395/07/04 20:00]
شرکت های خودروساز چینی ، این روزها با سرعت زیادی در حال رشد و حرکت هستند ، این پیشرفت تنها معطوف به بازار ایران نیست بلکه در کلیه بازارها این حرکت در حال اتفاق است ، گویا اژدهای زرد در مقوله کیفیت نیز همچون کمیت در حال رشد سریع و تصاعدی می باشد، خودروسازان گوناگونی در کشور چین در حال فعالیت هستند اما برخی از آنها استراتژی جهانی شدن را با جدیت تمام دنبال می کنند و برای ارتقاء کیفیت محصولات خود سرمایه گذاری کلانی را انجام داده و خواهند داد.
[1395/09/25 17:00]
عراق بزرگترین بازار صادراتی خودروسازان ایرانی است که مردم آن قدرت خرید پایینی دارند. علاوه بر عراق کشورهای همسایه ایران ازجمله افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و... نیز از نظر سطح درآمدی وضعیتی نزدیک به عراق دارند بنابراین باید در همکاریهای مشترک خودروهایی ارزانقیمت تولید و به این بازار عرضه کرد.
[1395/08/20 13:00]
شرایط فروش ویژه به مناسبت نمایشگاه تبربز
[1395/07/07 16:00]
کرمان موتوراز ادامه فروش تسهیلاتی جک J۵ دنده ای ویژه شهریور ماه خبر داد.
[1395/06/21 16:00]
شرکت کرمان موتور برای خودروهای پر فروش خود شرایط فروش جدیدی را اعلام کرده است.
شرکت کرمان موتور در جدیدترین بخشنامه فروش خود محصول جک J5 اتوماتیک و معمولی را با قیمت 629 و 539 میلیون ریال پیش فروش کرده است.
[1395/07/08 10:00]
شرکت کرمان موتور با همکاری شرکت خدمات و تجارت بم خودرو بازدید تابستانی خودروهای جی.ای.سی در مدل های مختلف را از 10 مردادماه جاری آغاز می کند.
شرکت کرمان موتور طرح بازدید تابستانه محصولات خود را از ابتدای مرداد ماه با بازدید خودروهای لیفان کلید زد و از دهم مرداد ماه در ادامه این طرح، خودرهای جک می توانند برای بازدید رایگان به نمایندگی های این شرکت مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، از 10 تا 14 مرداد ماه سال جاری، تمامی دارندگان خودروهای جی.ای.سی شامل S5 و J5 می توانند با مراجعه به نمایندگی های کرمان موتور از تعویض فیلتر هوا و فیلتر روغن رایگان به اضافه بازدیدهای ویژه قبل از سفر بهره مند شوند.
مشتریان خودروهای جک می توانند برای اطلاعه از چگونگی پذیرش و آدرس نمایندگی های فعال به وب سایت های دو شرکت کرمان موتور و بم خودرو به آدرس www.kermanmotor.ir مراجعه کنند.
[1395/05/10 17:00]
شرکت کرمان موتور در جدیدترین بخشنامه فروش خود که مربوط به ماه مرداد است قیمت خودروی جک J5 را 571میلیون 100 هزار ریال تعیین کرده است.
در این بخشنامه نحوه پرداخت نقدی این خودرو به صورت دو مرحله ای بوده و متقاضی با پرداخت 200 میلیون ریال می تواند ثبت نام اولیه خود را انجام دهد. مابقی قیمت خودرو در هنگام صدور دعوتنامه دریافت می شود.
[1395/05/11 11:00]
کرمان موتور از فروش تسهیلاتی جک J۵ اتوماتیک ویژه شهریور ماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، خودرو 629,000,000 ریال می باشد که به صورت دو مرحله ای و با پیش پرداخت 200,000,000 به فروش می رسد.
[1395/06/11 11:00]
کرمان موتور درطرح فروش شهریور ماه خود لیفان ۸۲۰ را به صورت دو مرحله ای عرضه میکند.
بنابراعلام کرمان موتور خودرو لیفان 820 با قیمت قطعی 91 میلیون تومان و به صورت دومرحله ای به فروش می رسد.
[1395/06/09 13:00]
فروش متنوع لیفان ایکس 50 با شرایط استثنایی و اقساط بلند مدت در نیمه اول آبان آغاز شد.
لیفان X50 که در همان اولین روزهای رونمایی توانست بسیاری را به خود علاقه مند کند، برای فروش ماه آبان کرمان موتور با روش های مختلف عرضه شده است.
[1395/08/08 16:00]
کرمان موتور شرایط فروش لیفان نقدی و اقساطی لیفان X۵۰ دنده ای ویژه آبان ماه را اعلام کرد.
بنابر اعلام کرمان موتور قیمت قطعی این خودرو489,000,000 ریال است که با اقساط 12 تا 36 ماهه به متقاضیان عرض می شود.
[1395/08/20 11:00]
در حال حاضر خریداران خودروهای مونتاژی، علاوه بر پرداخت مبالغ قابل توجه برای خرید...
[1403/07/18 9:00]
آمارها نشان میدهد که این روزها روند جدیدی در خرید خودروی چینیها شکل گرفته است. خانوارهای چینی که بهطور سنتی به پسانداز کردن مشهور بودند، این روزها به سرعت به سمت استفاده از وام برای خرید خودرو گرایش مییابند، روندی که خودروسازان هم برای افزایش فروش خود به شدت از آن استقبال میکنند. آمار فروش سال گذشته چین نشان میدهد که نزدیک به 30 درصد خریداران خودرو در چین طی سال گذشته از وام خرید خودرو استفاده کردهاند. این نسبت در سال 2013 تنها 18 درصد بود. البته این برای دولت چین هم خبر خوبی است چون بهدنبال آن است که مصرفکنندگان این کشور بیشتر وام بگیرند تا اقتصاد کشور از رشد شدید ناشی از صنایع و سرمایهگذاری فاصله گیرد. احتمالا تا سال 2020 خودروهایی که با وام خریداری میشوند سهمی 50 درصدی دارند.
[1395/06/16 11:00]
در این طرح خودرو لیفان X60 با قیمت مصوب 641,000,000 ریال و با اقساط 12 و 24 ماهه به فروش می رسد.
[1395/06/06 16:00]
چینیها، همان رفیقان شفیق خودروسازان داخلی هستند که ادعا میکنند در دوران تحریم کنار خودروسازان داخلی ماندهاند، اما همین رفقا از آبگلآلود به خوبی ماهی گرفتند و درصدد تسخیر بازار برآمدند.
معادله خودروسازان چینی در ایران برای فروش خودرو ارزان بهدرستی حل شد اما اکنون چشم مردم به زیرکی چشمبادامیها باز شده و میدانند که این سیاستمداران با فروش لوازم یدکی گران جیب خود را پُرتر کردهاند. در دورانی که با تمام محدودیتهای جهانی خودروهای چینی به کشور وارد میشد و خودروسازان کشور نیز هر کدام تولید چند مدل از این خودروها را آغاز کردند، کمتر کسی از این راهبرد آگاه بود که پس گذشت دوران گارانتی و تعویض لوازم یدکی، مصرفکنندگان با چالش گران بودن قطعات چینی روبه رو خواهند شد و در این شرایط خودرویی که برای ایرانیان حکم کالای سرمایهای دارد، دیگر به فروش نخواهد رفت و مشتری اول و آخر آن، خریدار نخست است.
قیمت تمام قطعات اصلی بالاست
در ارتباط با گران بودن قیمت قطعات خودروهای چینی در ایران چند نظر مختلف وجود دارد. برای نمونه نایبرییس اتحادیه لوازم یدکی معتقد است اگر قطعهای اصل باشد، قیمت آن بالاست و فرقی نمیکند آن قطعه چینی باشد یا اروپایی و.... آنطور که مهدی کاظمی در گفتوگو با صمت اظهار میکند، کارخانههای قطعهسازی در هر کشور موظفند قطعاتی باکیفیت تولید کنند زیرا هنگامیکه روی خودرویی نصب میشود، آن خودرو نباید برای مالک خود در چند سال نخست کار کرد، هزینهای از جهت قطعه ایجاد کند. قطعاتی هم که روی خودروهای چینی نصب میشود، با قطعهای که از کشور چین وارد میشود تفاوت ندارد. وی درباره یکی از دلایل گران بودن قطعات چینی در ایران میگوید: نمایندگان فروش قطعات چینی از کارخانه اصلی قطعه وارد میکنند بنابراین قیمت آن بالاست. اگر قطعهای در کارخانهای غیراصلی به تولید برسد، ارزانتر خواهد بود زیرا از نظر کیفیت نسبت به قطعه اصلی در رده پایینتری قرار دارد. قطعه اصلی همان قطعهای است که در کارخانه اصلی تولید میشود. به گفته کاظمی برخی شرکتهای خودروسازی، قطعات محصولات خود را به کارخانهای دیگر سفارش میدهند که در این شرایط آن قطعه اصل نخواهد بود و در این موارد به آن قطعه برای نمونه قطعه فرانسوی یا آلمانی میگویند یعنی در کارخانههای این کشورها به تولید رسیده است. این رویه در کارخانههای چینی و شرکتهای داخلی نیز پیاده میشود. براساس سخنان نایب رییس اتحادیه لوازم یدکی، خودروسازان کشور قطعه اصلی را روی محصولات خود نصب میکنند اما هنگامی که قطعه مشکل داشته و نیاز به تعویض دارد، اگر قطعه از نمایندگی رسمی خریداری شود، اصل بوده و قیمت بالاتری دارد در غیراین صورت میتوان قطعهای ارزانتر اما غیراصلی را تهیه کرد. اینکه خودرو چینی قیمت پایین دارد اما قطعات آن نسبت به قطعات داخلی گرانتر است، نه تنها سیاست چینیها بلکه یک سنت است که بین خودروسازان مختلف دنیا رواج دارد. علاوه بر موارد گفته شده، عامل دیگری که به طور مستقیم روی قیمت یک قطعه اثر میگذارد به میزان سفارش آن باز میشود. کاظمی در اینباره توضیح میدهد: آلیاژی که برای یک قطعه اصلی به کار میرود با آلیاژی که برای همان قطعه اما در کارخانهای غیراصلی مورد استفاده قرار میگیرد، تفاوت دارد. واردکنندگان قطعات هنگامیکه تصمیم به واردات یک قطعه دارند، هر اندازه از یک محصول بیشتر سفارش دهند به همان نسبت قیمت هم پایینتر میآید. تعداد خودروهای خارجی برای نمونه اروپایی در کشور اندک است بنابراین برای نمایندگان این خودروسازان، به تعداد مصرف قطعه وارد کشور میشود که بهطور طبیعی قیمت قطعات بالا خواهد بود. وی میافزاید: تولیدکنندگان قطعه در تعیین قیمت به تعداد محصول توجه دارند؛ تعداد را روی قالبها سرشکن کرده و قیمت قطعه پایین میآید. گاهی هم کارخانه اصلی به اندازه محدود قطعه تولید نمیکند اما کارخانهای دیگر با قیمت پایینتر به تولید آن میپردازد.
«اسقاط» چالش آینده خودروهای چینی
برای خرید یک خودرو مشتری حق انتخاب دارد که محصولی ارزان یا گرانقیمت انتخاب کند و آنطور که قدیمیها میگویند «هر گرانی بیحکمت نیست». این مثال در خرید خودرو هم مصداق دارد و اگر از برخی قیمتهای حبابی بگذریم، بیتردید خرید خودرو گران و محصولاتی که دوران گارانتی معادل ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار کیلومتر را دارند، ضریب مراجعه به نمایندگیهای خدمات پس از فروش را به حداقل میرساند. در همین باره استادیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت معتقد است، خودروسازان در دنیا برای ارائه محصول دو راهبرد را در نظر میگیرند. برخی از آنها محصولی با کیفیت و گرانقیمت اما با هزینههای تعمیرات پایین به بازار عرضه میکنند و برخی دیگر سیاست فروش با قیمت پایین اما خدمات پس از فروش بالا را درپیش میگیرند. چینیهای راهبرد دوم را انتخاب کردهاند و پیش از آنها خودروسازان کرهای و ژاپنی نیز عملکردی اینگونه داشتهاند که اکنون روند فعالیت آنها تغییر کرده است. امیرحسن کاکایی در گفتوگو با صمت اظهار میکند: روی این روش نمیتوان نام حقه را گذاشت بلکه یک راهبرد است و مشتری حق انتخاب دارد که خودرویی ارزان خریداری کند یا گران. این مدل نه تنها در ایران حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز به نتیجه رسیده است. چندسالی بیشتر از تولید و واردات گسترده خودروهای چینی در کشور نمیگذرد. در این مدت موضوع خدمات پس از فروش مطرح نبوده اما اکنون که عمری از مصرف این خودروها گذشته و به اصطلاح به خرج افتادهاند، قیمت خدمات آن مشخص میشود. این استاد دانشگاه در ارتباط با یکی از دلایل بالا بودن قیمت قطعات خودروهای چینی با نایب رییس اتحادیه لوازم یدکی همعقیده بوده و میگوید: یکی از دلایل بالا بودن قیمت قطعات خودروهای چینی به تولید یا واردات محدود برخی مدلها بازمیگردد زیرا هر اندازه تعداد قطعات کمتر باشد به همان اندازه قیمت بالا میرود.
وی تصریح میکند: گارانتی خودروهای چینی در ایران شامل خودروهای تولیدی و وارداتی میشود. برای خودروهای تولید داخل، کیفیتها افزایش یافته و گاهی تا ۶۰ هزار کیلومتر هم خدمات داده میشود اما محصولات چینی مختلف همچون تلفن همراه و... هنگامی که عمر گارانتیشان به سر میآید به یکباره از کار میافتند و امکان تعمیر آنها وجود ندارد. پیشبینی میکنم این اتفاق برای خودروهای چینی هم بیفتد و پس از پایان دوره ضمانت این خودروها غیرقابل استفاده شوند. کاکایی علاوه بر مسئله قیمت قطعات خودروهای چینی به چالش اسقاط این محصولات در آیندهای نزدیک اشاره کرده و توضیح میدهد: این خودروها با مشکل اسقاط نیز مواجه خواهند شد. در ایران به دلیل خشکی آبوهوا عمر خودرو بالا میرود اما خودروهای چینی به گونهای ساخته شدهاند که بیش از ۱۰ سال عمر نخواهند کرد بنابراین به زودی اسقاط آنها نیز مسئلهساز خواهد شد زیرا قابلتعمیر نخواهند بود. فروش قطعات تقلبی غیرایرانی به جای قطعات اصلی و دریافت مبلغی چند برابری از سوی برخی عرضهکنندگان مطرح قطعات در کشور، چند ماهی است که در محافل خودرویی مطرح میشود. دانشیار دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت این موضوع را رد کرده و مسئله را اینگونه تحلیل میکند: ارائه قطعه تقلبی به جای قطعه اصل ایرانی و دریافت پولی چند برابر، در چند سال گذشته رواج داشت که مورد هجوم رسانهها هم قرار گرفت. نشانسازی در راستای جلوگیری از فروش تقلبی انجام میشود. دو خودروساز بزرگ کشور به ویژه ایرانخودرو روی بازسازی نشان خود تمرکز و سرمایهگذاری کردهاند بنابراین این شرکتها از تقلب دوری خواهند کرد زیرا اگر تقلبی به طور سیستماتیک باشد صدای مشتری را درمیآورد. براساس این گزارش، بخشی از بازار داخل خودرو کشور به محصولات چینی اختصاص دارد و مصرفکنندگان ناگزیر به استفاده از این خودروها هستند. در شرایط فعلی که دوران گارانتی این محصولات به پایان رسیده و بیشتر مشتریان نیاز به خرید قطعات آنهم از نوع اصلی دارند، خودروسازان چینی باید تمهیداتی بیندیشند تا این قطعات با قیمتی مناسب در اختیار مصرفکنندگان قرار گیرد. برای نمونه تولید این قطعات باکیفیت بالا در شرکتهای قطعهساز داخلی میتواند راهکاری موثر در این عرصه باشد.
[1395/05/24 14:00]
در هفته گذشته اکثرخودروهای چینی موجود در بازار افزایش قیمت محسوس چند میلیون تومانی را تجربه کردند تا جایی که این افزایش قیمت تا سقف 10 میلیون تومان نیز ادامه یافت مثلا لیفان 820 کرمان موتور، با افزایش قیمت 8 میلیون تومانی به قیمت 91 میلیون تومان رسید یا چری تیگو 5 نیز با تجربه افزایش قیمت 5 میلیونتومانی به محدوده قیمت 99 میلیون تومان وارد شد. دلیل این اتفاق افزایش تعرفه واردات مجموعه قوای محرکه یعنی موتور و گیربکس در پی حذف سهمیه ارز مبادلهای برای این قطعات بود.
از سوی دیگر، وزارت صمت اخیرا اقدام به افزایش تعرفه واردات مجموعه قوای محرکه کرده است. این افزایش تعرفه باعث شده است تولیدکنندگان عمده خودروهای چینی یعنی کرمان موتور و مدیران خودرو اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند. اما حقیقت این افزایش تعرفه به چه دلیل است؟!
در نگاه خوشبینانه افزایش تعرفه باعث خواهد شد تولیدکنندگان بخش خصوصی از «سی کی دی»کاری فاصله بگیرند و بهسمت واردات قطعات منفصله بیشتر بر روند و روی تولید یا حداقل مونتاژ مجموعههای قوای محرکه سرمایهگذاری کنند. تا امروز عمده سرمایهگذاری این مجموعه روی سالن مونتاژ پنلهای بدنه، خط رنگ و سالن مونتاژ نهایی خودرو بوده است و وارد سرمایهگذاری برای تولید قطعات بدنه (سالنهای پرس) و تولید یا مونتاژ موتور، گیربکس و مجموعه متعلقات قوای محرکه نشدهاند. بهطور عمده هیچکدام از این محصولات از حالت فول «سی کی دی»یا «اس کی دی»خارج نشده و حجم داخلیسازی آنها از مونتاژ قطعات بدنه و ساخت اتاق خودرو و رنگ و مجموعههای قطعات پلاستیکی و تریمهای داخل اتاق جلوتر نرفته است.
در این نگاه وزارت صمت با افزایش تعرفهها قصد دارد این دسته از تولیدکنندگان بخش خصوصی را بهسمت افزایش میزان تولید داخلی قطعات و فاصله گرفتن از «سی کی دی»کاری سوق دهد. قطعا سرمایهگذاری روی تولید بدنه یا قوای محرکه نیاز به نقدینگی و هزینه زیادی دارد اما در جهت افزایش اشتغال و کارآفرینی اقدام مناسبی خواهد بود. اما با توجه به تنوع تولید مدلهای هر یک از برندهای چینی در بازار ایران و غیراقتصادی بودن تیراژ تولید بسیاری از آنها باید دید که شرکتهای خودروسازی چینی تمایلی به انجام این نوع سرمایهگذاری برای تولید قوای محرکه یا ایجاد سالنهای پرس تولید قطعات بدنه دارند؟ اما در نگاه بدبینانه وزارت صمت با افزایش تعرفه واردات فول «سی کی دی»قوای محرکه خودرو سعی کرده است با افزایش قیمت خودروهای چینی موجود در بازار حاشیه قیمتی امن برای خودروهای جدید جاده مخصوص که از تولیدات پژو و سیتروئن هستند، ایجاد کند.
با وجود تبلیغات انجام شده برای محصولات جدید ایران خودرو و سایپا، در صورت ورود به بازار، آنها رقابت سختی را با خودروهای چینی موجود در بازار خواهند داشت. بدینترتیب شاید این اقدام وزارت صمت بهعنوان اقدامی در جهت ایجاد حاشیه قیمتی امن برای محصولات جدید جاده مخصوص بتوان در نظر گرفت بهخصوص برای خودروهایی چون پژو ٢٠٧، ٢٠٨و ٣٠١ که به احتمال زیاد با موتور «تی یو 5»داخلیسازی شده ایران خودرو به بازار ایران عرضه خواهند شد و مشمول این مصوبه جدید درخصوص حذف سهمیه ارز مبادلهای و افزایش تعرفه قوای محرکه نخواهند شد. بدینترتیب ایرانخودرو خواهد توانست برای این پژوهای جدید خود فاصله قیمتی معنادار با رقبای چینیشان ایجاد کند.
[1395/06/14 16:00]
لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا 3 سال از حضور آن در ایران می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در زمان عرضه و همچنین قیمت مناسب توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند یکی از انتقاداتی و انتظاراتی که خریداران این خودرو داشتند استفاده از گیربکس دنده ای در آن بود و لذا این موضوع کرمان موتوری ها را برآن داشت که به فکر استفاده از گیربکس اتوماتیک برای ایکس 60 بیفتند. و لذا در این راستا ایکس 60 را با گیربکس اتوماتیک CVT راهی بازار شد.
[1395/06/11 13:00]
قیمت لوازم و قطعات یدکی محصولات مدیران خودرو جزء در یک مورد، از سایر برندهای داخلی کمتر است.
یکی از مشکلاتی که برخی دارندگان خودروهای چینی با آن دست به گریبان هستند، بحث گرانی قطعات و لوازم یدکی است که بی شک در دراز مدت می تواند موجب هزینه های بسیاری برای این خودروسواران شود.
[1395/05/26 14:00]
دقیقا شش سال قبل در اواخر دهه 80، زمانی که صحبت از خودروسازان چینی به میان می آمد همه ما به یکدیگر نگاه می کردیم و لبخند معنی داری به هم می زدیم، چرا که باور نداشتیم که امروز بعد از گذشت تنها چند سال خودروهای چینی بتوانند تا این حد به کیفیت جهانی نزدیک بشوند. اما امروز برای ما روشن است که صنعت خودروسازی چین بسیار متفاوت از صنعت خودروی کشور ماست و در آینده ای نه چندان دور ممکن است شاهد بلعیدن بخش قابل توجهی از بازار جهان توسط سازندگان چینی باشیم .
[1395/07/14 19:00]
کلیه محصولات مدیران خودرو شامل خودرو های ۱۱۰اس، خودرو خانواده ۵۵۰ ، خودرو ۳۱۵ اسپرت و آخرین محصول رونمایی شده مدیران خودرو یعنی ایکس ۳۳ اس در این طرح با شرایط ویژه فروش اقساطی منعطف عرضه میگردد.
[1395/06/28 17:00]
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این چارچوب تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو، قطعات و خدمات جانبی در گستره 14 هزار مترمربع فضای مسقف و دو هزار و 500 مترمربع فضای باز این نمایشگاه محصولات خود را در معرض بازدید عموم قرار داده اند.
[1395/05/19 10:00]
با حضور خودروسازان اروپایی در ایران، گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت دیگر میلی به گسترش فعالیت شرکتهای چینی در بازار خودرو کشور نداشته و حالا این پرسش مطرح میشود که آیا راندن چینیها به صلاح صنعت و بازار خودرو کشور است؟
[1395/08/08 14:00]
معاون ارزیابی کیفیت سازمان استاندارد گفت: سه مدل از خودروی چینیهاوال فاقد تاییدیه سازمان استاندارد است و مجوز شمارهگذاری ندارند. جهانبخش سنجابی در مورد تغییر شماره شاسی برخی خودروهای چینی وارداتی و همچنین عدم شمارهگذاری این خودروها با وجود تحویل به مشتریان، اظهار کرد: در این مورد باید بگویم که تاکنون واردات سابرینا بهصورت CBU نداشتهایم و اگر هم وارداتی در این زمینه صورت گرفته، بهصورت قطعه بوده است نه خودروی ساخته شده.
[1395/06/29 10:00]
1با در نظر گرفتن بحران انرژی، آلودگی هوا، و تاکید بر کاهش مصرف سوخت در صنعت خودروسازی، به جرات میتوان گفت که رقابت در بازار خودروهای کلاس A بسیار سخت و فشرده است و به منظور کسب موفقیت، خودروسازان تمام تلاش و توجه خود را معطوف ساخت خودروهای کوچک و کم مصرف کردهاند. در این میان، خودروسازان چینی نیز، برای آنکه از قافله عقب نمانند، تمام هوش و ذکاوت و هنر خود را به کار گرفتهاند. در همین راستا، کمپانی جک (JAC) که به عنوان برندی مستقل در بازار خودروهای کوچک فعالیت میکند، توجوی (J3) را به عنوان مدافع حقوق خود وارد کارزار رقابت کرد. قیمت و تجهیزات مناسب این چینی کوچک در مقایسه با دیگر رقبا، سبب فروش بالای توجوی شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی این چینی کوچک بپردازیم.
[1393/06/09 19:00]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با غیرقابل قبول دانستن واردات خودروهای بیکیفیت چینی گفت که اگر برخی خودروسازهای خارجی از حضور در بازار ایران منفعت میبرند اما نمیخواهند به ما منافعی برسد، باید معامله با آنها را قطع کنیم...
[1393/09/17 10:30]